Jullie creatieve brein en scherpe vragen werkten erg fijn om de boodschap voor onszelf meer begrijpelijk en helder te krijgen.
De Provincie Zuid-Holland deed het afgelopen jaar onderzoek naar de financiële positie van gemeenten. Hiervoor stelden ze het onderzoeksrapport ‘Roeien met te korte riemen’ op, dat in eerste instantie voornamelijk uit tekst en cijfers bestond. Om te zorgen dat de inzichten in één keer helder gecommuniceerd konden worden naar de stakeholders kwamen ze bij ons.
Tijdens een kernsessie brachten we het 60 pagina’s tellende rapport terug naar de kern. De sessie maakte voor deelnemers inzichtelijk wat de belangrijkste uitkomsten waren uit het onderzoek. We gaven de essentie van het verhaal visueel vorm, hielpen de content structureren en zetten de belangrijkste onderdelen in een krachtige praatplaat die we in een tweede versie omvormden tot een poster.
Jullie creatieve brein en scherpe vragen werkten erg fijn om de boodschap voor onszelf meer begrijpelijk en helder te krijgen.
Tijdens verschillende bijeenkomsten gaan gemeenten, provincie en de onderzoekers met elkaar in gesprek over de uitkomsten van het onderzoek. Samen proberen ze de problematiek onder aandacht van het Rijk brengen. Hierbij is de visual een middel om in gesprek te gaan. Zodra het nieuwe kabinet gevormd is, wordt de plaat gebruikt om de gespreksvoering in de Tweede Kamer te ondersteunen.